Základní informace
Zodpovědná osoba: Bc. Veronika Fogltonová
Adresa: Zengrova 69, 703 00, Ostrava Vítkovice
Pevná linka: +420 595 627 005
Mobil: +420 602 670c789
Email: kcovva@renarkon.cz
Provozní doba
Pondělí – pátek 8:00 – 12:00; 13:00 – 16:00
Testování na přítomnost OPL = Pondělí – pátek 8:00 – 16:00, středa 8:00 – 16:00
Výměnný program = 8:00 – 12:00; 13:00 – 16:00
Kontaktní místnost = Každý den mimo středu 9:00 – 16:00
Testování na infekční onemocnění (HIV, hepatitida B, C a syfilis i pro rizikový kontakt) = Středa 8:00 – 16:00
Léčba žloutenky typu C = Každou první středu v měsíci (zajištěna přítomnost zdravotní sestry)
Poslání centra
Posláním Kontaktního centra v Ostravě je poskytovat na území města Ostravy spektrum sociálních a adiktologických služeb uživatelům nealkoholových návykových látek a jejich blízkým, kteří se v této souvislosti ocitli v tíživé životní situaci, jsou ohroženi rizikovým chováním nebo se již rizikově chovají. Obsahem naší práce je podporovat a motivovat uživatele sociální služby ke změně dosavadního životního stylu s výhledem abstinence a snaha o jeho znovu zapojení do běžného způsobu života. Úkolem našich služeb je prevence a ochrana klienta i veřejnosti před možnými negativními sociálními, zdravotními a ekonomickými důsledky zneužívání návykových látek.
Cílová skupina
Aktivní uživatelé nealkoholových návykových látek, alkoholu a patologičtí hráči nad 15 let
Rodiče, partneři a blízké osoby uživatelů
Náš tým
Bc. Veronika Fogltonová
vedoucí, sociální pracovnice
vfogltonova@renarkon.cz
Bc. Petra Supová
sociální a poradenská pracovnice
psupova@renarkon.cz
Bc. Nikola Drkošová
sociální a poradenská pracovnice
ndrkosova@renarkon.cz
Filip Šubert
pracovník v sociálních službách
fsubert@renarkon.cz
Zásady naší služby
Nízkoprahovost – Klient může služby využívat bez nutnosti doporučení, objednání se, sdělení osobních údajů. Služby jsou poskytovány anonymně a zdarma.
Respektování volby a svobodné vůle – Ať se klient rozhodne abstinovat či žít s drogou, je mu nabídnuta odborná péče a pomoc, klienti se mohou podílet na tvorbě a nastavení služeb, vyjadřovat se k problémům.
Ukončení a přerušení služby – Klient může svobodně využívání služeb přerušit a opětovně sociální službu využít.
Veřejná přístupnost ke službě – Klient může využívat služby bez ohledu na rasu, pohlaví, politické přesvědčení, náboženské vyznání, právní a společenské postavení, psychický či fyzický stav a socioekonomické možnosti.
Anonymita – Klient má možnost využívat služeb anonymně. Zařízení rovněž garantuje anonymitu tím, že neposkytuje o klientovi informace bez jeho předešlého výslovného souhlasu. Klient se může také rozhodnout, zda využije službu, která by svou povahou vyžadovala při jednání s jinými institucemi ztrátu jeho anonymity, či takovou službu odmítne. V takovém případě je hledána alternativní možnost či způsob řešení.
Dobrovolnost – Účast klienta v programu je dobrovolná.
Individuální přístup ke klientovi – respektování jedinečnosti a zároveň komplexnosti klientovy sociální situace.
Dodržování práv klienta – pracovníci jednají v souladu s Listinou základních práv a svobod, Etickým kodexem kontaktních center.
Cíle služby
Ve spolupráci s klientem dosáhnout:
– rozvoje nebo udržení sociálních schopností a dovedností klientů;
– optimálního sociálního začlenění uživatelů sociální služby;
– maximální informovanosti u uživatelů návykových látek o rizicích spojených se současným způsobem života;
– minimalizace rizik spojených se současným způsobem života klientů;
– obnovení nebo upevnění kontaktů s rodinou uživatele sociální služby;
– aby klient samostatně a plánovaně vykonával osobní hygienu;
– optimální péče o zdraví osob s problémem návykového chování, včetně začlenění do návazné zdravotní sítě;
– sociální a psychické stabilizace blízkých osob.
Poskytované služby
Poradenství – individuální, párové, rodinné
Zprostředkování detoxifikace a doporučení do léčby
Sociální servis – poradenství, zprostředkování kontaktů, pomoc při jednání s úřady, asistence
Informační servis – oblast sociální, zdravotní, bezpečné braní a jiné
Výměnný program – včetně per os kapslí a dalšího zdravotního materiálu
Testování infekčních onemocnění – HIV, Hepatitida B, C, Syfilis
Těhotenské testy
Základní zdravotní ošetření
Pomoc v krizi
Základní poradenství – pro rodiče a osoby blízké klientů
Vstupní zhodnocení stavu a potřeb klienta
Hygienický servis
Potravinový servis
Kontaktní práce
Testování na přítomnost drog v moči
Můžete si stěžovat
Máte právo si stěžovat a vyjádřit tak nespokojenost s konkrétním stavem věcí v Kontaktním centru, které se Vás přímo dotýkají. Podání stížnosti není v žádném případě důvodem k jakémukoli omezení Vám poskytovaných služeb či snížení jejich kvalit.
osobně: přímo vedoucí KC, nebo následně zástupkyni ředitele, či přímo řediteli organizace na správě společnosti RENARKON o.p.s. Mariánskohorská 1328, Ostrava 702 00
e-mailem: kcova@renarkon.cz
poštou: na adresu kontaktního centra nebo vedení společnosti
kniha přání a stížností – umístěna na nástěnce v Kontaktním centru
V případě anonymních stížností bude odpověď vyvěšena v Kontaktním centru
Sponzoři a donátoři
Město Ostrava
MSK
MPSV
RVKPZ

