Vedoucí: Mgr. Aneta Kalusová
Adresa: Zengrova 69, 703 00 Ostrava – Vítkovice
Telefon: 595 627 005
Mobil: 602 670 789
Email: kcova@renarkon.cz
Provozní doba:
8:00 – 9:00 – Testování na přítomnost drog a na infekční onemocnění
9:00 – 12:00 – Kontaktní místnost
12:00 – 12:30 – Pauza
13:00 – 16:00 – Kontaktní místnost
Kontaktní místnost je ve středu uzavřena, probíhá pouze výměnný program, krizová intervence a poradenství.
Testování na přítomnost drog – probíhá denně 8:00 – 9:00, ve středu 8:00 – 16:00.
Testování na infekční onemocnění (HIV, hepatitida B, C a syfilis) – probíhá každou středu 8:00 – 16:00 (i pro osoby blízké / rizikový kontakt).
Každou první středu v měsíci – přítomnost zdravotní sestry ohledně léčby žloutenky C.
Výměnný program probíhá denně od 8:00 – 16:00 (mimo polední přestávku 12:00 – 12:30).
Poslání
Posláním Kontaktního centra v Ostravě je poskytovat na území města Ostravy spektrum sociálních a adiktologických služeb uživatelům nealkoholových návykových látek a jejich blízkým, kteří se v této souvislosti ocitli v tíživé životní situaci, jsou ohroženi rizikovým chováním nebo se již rizikově chovají. Obsahem naší práce je podporovat a motivovat uživatele sociální služby ke změně dosavadního životního stylu s výhledem abstinence a snaha o jeho znovu zapojení do běžného způsobu života. Úkolem našich služeb je prevence a ochrana klienta i veřejnosti před možnými negativními sociálními, zdravotními a ekonomickými důsledky zneužívání návykových látek.
Komu poskytujeme služby?
Kontaktní centrum Ostrava poskytuje služby:
- uživatelům nealkoholových drog a jejich blízkých od 15 let, ve fázi aktivního závislostního chování
- rodičům, partnerům a dalším blízkým osobám uživatelů nealkoholových látek
Základní principy poskytování služeb
- Nízkoprahovost – klient může služby využívat bez nutnosti doporučení, objednání se, sdělení osobních údajů. Služby jsou poskytovány anonymně a zdarma.
- Respektování volby a svobodné vůle – ať se klient rozhodne abstinovat či žít s drogou, je mu nabídnuta odborná péče a pomoc, klienti se mohou podílet na tvorbě a nastavení služeb, vyjadřovat se k problémům
- Veřejná přístupnost ke službě – klient může využívat služby bez ohledu na rasu, pohlaví, politické přesvědčení, náboženské vyznání, právní a společenské postavení, psychický či fyzický stav a socioekonomické možnosti.
- Klient může svobodně využívání služeb přerušit a opětovně sociální službu využít.
- Anonymita – klient má možnost využívat služeb anonymně. Zařízení rovněž garantuje anonymitu tím, že neposkytuje o klientovi informace bez jeho předešlého výslovného souhlasu. Klient se může také rozhodnout, zda využije službu, která by svou povahou vyžadovala při jednání s jinými institucemi ztrátu jeho anonymity, či takovou službu odmítne. V takovém případě je hledána alternativní možnost či způsob řešení.
- Dobrovolnost – účast klienta v programu je dobrovolná.
- Individuální přístup ke klientovi – respektování jedinečnosti a zároveň komplexnosti klientovy sociální situace.
- Dodržování práv klienta – pracovníci jednají v souladu s Listinou základních práv a svobod, Etickým kodexem kontaktních center.
Cíle služby
Ve spolupráci s klientem dosáhnout:
- rozvoje nebo udržení sociálních schopností a dovedností klientů;
- optimálního sociálního začlenění uživatelů sociální služby;
- maximální informovanosti u uživatelů návykových látek o rizicích spojených se současným způsobem života;
- minimalizace rizik spojených se současným způsobem života klientů;
- obnovení nebo upevnění kontaktů s rodinou uživatele sociální služby;
- aby klient samostatně a plánovaně vykonával osobní hygienu;
- optimální péče o zdraví osob s problémem návykového chování, včetně začlenění do návazné zdravotní sítě;
- sociální a psychické stabilizace blízkých osob.
Poskytované služby
- Poradenství – individuální, párové, rodinné
- Zprostředkování detoxifikace a doporučení do léčby
- Sociální servis – poradenství, zprostředkování kontaktů, pomoc při jednání s úřady, asistence
- Informační servis – oblast sociální, zdravotní, bezpečné braní a jiné
- Výměnný program včetně per os kapslí a dalšího zdravotního materiálu
- Testování infekčních onemocnění – HIV, Hepatitida B, C, Syfilis
- Těhotenské testy
- Základní zdravotní ošetření
- Pomoc v krizi
- Základní poradenství pro rodiče a osoby blízké klientů
- Vstupní zhodnocení stavu a potřeb klienta
- Hygienický servis
- Potravinový servis
- Kontaktní práce
- Testování na přítomnost drog v moči
Klienti si mohou podat stížnost
Máte právo si stěžovat a vyjádřit tak nespokojenost s konkrétním stavem věcí v Kontaktním centru, které se Vás přímo dotýkají. Podání stížnosti není v žádném případě důvodem k jakémukoli omezení Vám poskytovaných služeb či snížení jejich kvalit.
- osobně: přímo vedoucí KC, nebo následně zástupkyni ředitele, či přímo řediteli organizace na správě společnosti RENARKON o.p.s. Mariánskohorská 1328, Ostrava 702 00
- e-mailem: kcova@renarkon.cz
- poštou: na adresu kontaktního centra nebo vedení společnosti
- kniha přání a stížností – umístěna na nástěnce v Kontaktním centru
- V případě anonymních stížností bude odpověď vyvěšena v Kontaktním centru
Náš tým
- Mgr. Aneta Kalusová
- Bc. Petra Supová
- Mgr. Nikola Drkošová
- Lucie Laníková
- Bc. Veronika Fogltonová
- Bc. Beáta Oravcová
Donátoři a sponzoři
- RVKPZ
- Moravskoslezský kraj
- Statutární město Ostrava