Potřebujete pomoc? Volejte na +420 774 448 990

Vedoucí: Mgr. Aneta Kalusová
Adresa: Zengrova 69, 703 00 Ostrava – Vítkovice
Telefon: 595 627 005
Mobil: 602 670 789
Email: kcova@renarkon.cz

Provozní doba:

 8:00 – 9:00 – Testování na přítomnost drog a na infekční onemocnění 

 9:00 – 12:00 – Kontaktní místnost 

12:00 – 12:30 – Pauza 

13:00 – 16:00 – Kontaktní místnost 

Kontaktní místnost je ve středu uzavřena, probíhá pouze výměnný program, krizová intervence a poradenství.

Testování na přítomnost drog – probíhá denně 8:00 – 9:00, ve středu 8:00 – 16:00.

Testování na infekční onemocnění (HIV, hepatitida B, C a syfilis) – probíhá každou středu 8:00 – 16:00 (i pro osoby blízké / rizikový kontakt).

Každou první středu v měsíci – přítomnost zdravotní sestry ohledně léčby žloutenky C.

Výměnný program probíhá denně od 8:00 – 16:00 (mimo polední přestávku 12:00  – 12:30).

Poslání

Posláním Kontaktního centra v Ostravě je poskytovat na území města Ostravy spektrum sociálních a adiktologických služeb uživatelům nealkoholových návykových látek a jejich blízkým, kteří se v této souvislosti ocitli v tíživé životní situaci, jsou ohroženi rizikovým chováním nebo se již rizikově chovají. Obsahem naší práce je podporovat a motivovat uživatele sociální služby ke změně dosavadního životního stylu s výhledem abstinence a snaha o jeho znovu zapojení do běžného způsobu života. Úkolem našich služeb je prevence a ochrana klienta i veřejnosti před možnými negativními sociálními, zdravotními a ekonomickými důsledky zneužívání návykových látek.

Komu poskytujeme služby?

Kontaktní centrum Ostrava poskytuje služby:

  • uživatelům nealkoholových drog a jejich blízkých od 15 let, ve fázi aktivního závislostního chování
  • rodičům, partnerům a dalším blízkým osobám uživatelů nealkoholových látek

Základní principy poskytování služeb

  • Nízkoprahovost – klient může služby využívat bez nutnosti doporučení, objednání se, sdělení osobních údajů. Služby jsou poskytovány anonymně a zdarma.
  • Respektování volby a svobodné vůle – ať se klient rozhodne abstinovat či žít s drogou, je mu nabídnuta odborná péče a pomoc, klienti se mohou podílet na tvorbě a nastavení služeb, vyjadřovat se k problémům
  • Veřejná přístupnost ke službě – klient může využívat služby bez ohledu na rasu, pohlaví, politické přesvědčení, náboženské vyznání, právní a společenské postavení, psychický či fyzický stav a socioekonomické možnosti.
  • Klient může svobodně využívání služeb přerušit a opětovně sociální službu využít.
  • Anonymita – klient má možnost využívat služeb anonymně. Zařízení rovněž garantuje anonymitu tím, že neposkytuje o klientovi informace bez jeho předešlého výslovného souhlasu. Klient se může také rozhodnout, zda využije službu, která by svou povahou vyžadovala při jednání s jinými institucemi ztrátu jeho anonymity, či takovou službu odmítne. V takovém případě je hledána alternativní možnost či způsob řešení.
  • Dobrovolnost – účast klienta v programu je dobrovolná.
  • Individuální přístup ke klientovi – respektování jedinečnosti a zároveň komplexnosti klientovy sociální situace.
  • Dodržování práv klienta – pracovníci jednají v souladu s Listinou základních práv a svobod, Etickým kodexem kontaktních center.

Cíle služby

Ve spolupráci s klientem dosáhnout:

  • rozvoje nebo udržení sociálních schopností a dovedností klientů;
  • optimálního sociálního začlenění uživatelů sociální služby;
  • maximální informovanosti u uživatelů návykových látek o rizicích spojených se současným způsobem života;
  • minimalizace rizik spojených se současným způsobem života klientů;
  • obnovení nebo upevnění kontaktů s rodinou uživatele sociální služby;
  • aby klient samostatně a plánovaně vykonával osobní hygienu;
  • optimální péče o zdraví osob s problémem návykového chování, včetně začlenění do návazné zdravotní sítě;
  • sociální a psychické stabilizace blízkých osob.

Poskytované služby

  • Poradenství – individuální, párové, rodinné
  • Zprostředkování detoxifikace a doporučení do léčby
  • Sociální servis – poradenství, zprostředkování kontaktů, pomoc při jednání s úřady, asistence
  • Informační servis – oblast sociální, zdravotní, bezpečné braní a jiné
  • Výměnný program včetně per os kapslí a dalšího zdravotního materiálu
  • Testování infekčních onemocnění – HIV, Hepatitida B, C, Syfilis
  • Těhotenské testy
  • Základní zdravotní ošetření
  • Pomoc v krizi
  • Základní poradenství pro rodiče a osoby blízké klientů
  • Vstupní zhodnocení stavu a potřeb klienta
  • Hygienický servis
  • Potravinový servis
  • Kontaktní práce
  • Testování na přítomnost drog v moči

    Klienti si mohou podat stížnost

    Máte právo si stěžovat a vyjádřit tak nespokojenost s konkrétním stavem věcí v Kontaktním centru, které se Vás přímo dotýkají. Podání stížnosti není v žádném případě důvodem k jakémukoli omezení Vám poskytovaných služeb či snížení jejich kvalit.

    • osobně: přímo vedoucí KC, nebo následně zástupkyni ředitele, či přímo řediteli organizace na správě společnosti RENARKON o.p.s. Mariánskohorská 1328, Ostrava 702 00
    • e-mailemkcova@renarkon.cz
    • poštou: na adresu kontaktního centra nebo vedení společnosti
    • kniha přání a stížností – umístěna na nástěnce v Kontaktním centru
    • V případě anonymních stížností bude odpověď vyvěšena v Kontaktním centru

    Náš tým

    • Mgr. Aneta Kalusová
    • Bc. Petra Supová
    • Mgr. Nikola Drkošová
    • Lucie Laníková
    • Bc. Veronika Fogltonová
    • Bc. Beáta Oravcová

    Donátoři a sponzoři

    • RVKPZ
    • Moravskoslezský kraj
    • Statutární město Ostrava

    Najdete nás tady