Potřebujete pomoc? Volejte na +420 774 448 990

Ve dnech 5. 6. 2025 a 6. 6. 2025 (sobota a neděle) bude Terapeutické centrum uzavřeno – jedná se o dny státních svátků. Děkujeme za pochopení.

Základní informace

Zodpovědná osoba: Mgr. Magdaléna Štefaníková
Adresa: Stojanovo náměstí 1, 709 00, Ostrava – Mariánské hory a Hulváky
Mobil: +420 724 154 239
Email: poradna@renarkon.cz

Kdo jsme

Jsme tady, abychom ambulantní formou poskytovali odbornou pomoc všem lidem od 11 let věku, kteří experimentují s psychoaktivními látkami, pro ty, kteří cítí, že se mohou nacházet v situaci, kdy jejich užívání je problémové nebo pociťují známky závislosti na těchto látkách. Ať už jsou motivováni či nemotivováni k abstinenci.

Věnujeme se také lidem s problematikou patologického hraní nebo jiných nelátkových závislostí.
Uvědomujeme si náročnost situace, když se s výše popsanými problémy potýká vaše blízká osoba, proto jsou naše služby určeny i pro vás, pro rodiče, partnery a další blízké osoby.

Všechny služby Terapeutického centra jsou poskytovány bezplatně a anonymně

Provozní doba

Pondělí – pátek 7:30 – 12:00; 13:00 -19:30
Sobota a neděle 8:00 – 12:00; 13:00 – 16:00
Podpůrná skupina pro osoby se zkušeností = každé úterý 17:30 – 19:00

Pokud vám telefon nezvedáme, probíhá konzultace s klientem, po jejím ukončení vám zavoláme zpět.

Praktické informace

Na schůzku s terapeutem nebo s odborným poradcem v sociální oblasti doporučujeme sjednat termín setkání telefonicky, emailem nebo při osobním setkání. Konzultace bez objednání závisí na aktuální vytíženosti programu. V jeden okamžik mohou v centru proběhnout maximálně 2 konzultace najednou.

Objednávat se můžete:

E-mailem: poradna@renarkon.cz
Telefonicky: +420 774 448 990, +420 739 417 252
Přes sociální sítě: FB = Poradna Renarkon, IG: ter.centrum_renarkon

V případě omezení, či změny provozní doby z technických důvodů, o tom budeme informovat na vývěsce při vstupu do centra a prostřednictvím facebookové stránky „Terapeutické centrum Renarkon“.

Náš tým

Mgr. Magdaléna Štefaníková
vedoucí, terapeutka
mstefanikova@renarkon.cz
+420 724 154 239

Bc. Jan Jeřábek
poradenský pracovník, terapeut
jjerabek@renarkon.cz
+420 774 448 990

Bc. Veronika Tomšová
poradenská pracovnice, EU projekt
vtomsova@renarkon.cz
+420 739 417 252

Bc. Ivana Tesařová
poradenská pracovnice, EU projekt
itesarova@renarkon.cz
+420 739 417 252

Mgr. Bohuslava Durčáková
sociální a poradenská pracovnice
bdurcakova@renarkon.cz
+420 774 448 990

Mgr. Nicole Kunc
sociální a poradenská pacovnice
nkunc@renarkon.cz
+420 774 448 990

Poslání centra

Posláním Terapeutického centra Renarkon v Ostravě je poskytování služeb odborného sociálního poradenství lidem, kteří experimentují s psychoaktivními látkami, problémovým uživatelům návykových látek, závislým, kteří jsou motivovaní i nemotivovaní k abstinenci, patologickým hráčům a osobám s problematikou jiných nelátkových závislostí, rodinným příslušníkům a partnerům těchto cílových skupin.

Cílová skupina

Cílovou skupinu služby tvoří osoby užívající psychoaktivní látky, osoby závislé nebo ohrožené závislostním chováním od 11 let věku.

  • aktivní i abstinující uživatelé návykových látek a osoby závislostí ohrožené
  • patologičtí hráči nebo osoby ohrožené jinou nelátkovou závislostí
  • osoby v krizi způsobené návykových chováním
  • rodinní příslušníci a jiné blízké osoby těchto osob

Typy poskytovaných služeb

Individuální terapie a poradenství
Rodinná terapie a poradenství
Podpůrné terapeutické skupiny
Krizová intervence

Cíle služby

Obecné cíle:

  • Poskytovat poradenské a terapeutické služby abstinujícím i aktivním uživatelům, kteří se ocitli v obtížné životní situaci v souvislosti s užíváním návykových látek, s patologickým hráčstvím a lidem s jinou nelátkovou závislostí, to vše v kontextu bio-psycho-socio-spirituálního modelu závislostního chování a závislosti.
  • Prostřednictvím spolupráce s osobami blízkými (rodiči, partnery, sourozenci atd.) podpořit změnu rodinného klimatu a tím i pozitivní změny v léčebném procesu samotného uživatele návykových látek, patologického hráče či klienta s jinou nelátkovou závislostí.
  • Zvyšovat informovanost odborné i laické veřejnosti o problematice zneužívání návykových látek, patologického hráčství a jiných nelátkových závislostí.

Specifické cíle:

  • snížení rizika recidivy závislosti u abstinujících uživatelů a předcházení páchání trestné činnosti v souvislosti s užíváním návykových látek nebo hraním
  • stabilizace klientova psychického, somatického i sociálního stavu
  • získání či obnovení sociálních dovedností
  • pomoc klientům při adaptaci do rodinného, pracovního a společenského života
  • pomoc rodičům, partnerům a jiným blízkým při orientaci a řešení obtížné situace v souvislosti s užíváním návykových látek blízké osoby
  • minimalizace rizik spojených se závislostním chováním

Způsoby poskytování služby

Individuální, párové, rodinné poradenství a terapie
Skupinové poradenství a terapie, skupina pro osoby blízké
Odborné sociální poradenství
Základní sociální poradenství

Obvyklá délka trvání spolupráce s klientem je v rozmezí 3-24 měsíců, v indikovaných případech lze i déle. Může se také jednat o jednorázový nebo krátkodobý kontakt, vždy záleží na potřebě klienta.

Zásady naší služby

Anonymita
Aktivizace a podpora klient v přijímaní osobní odpovědnosti
Bezplatnost
Dodržování LZPS a Etického kodexu TC
Nízkoprahovost a rovnost přístupu
Individuální přístup
Dobrovolnost využívání služby a respektování klienta
Odbornost a kvalita

Podmínky pro čerpání služby

Klienti jsou povinni respektovat pravidla centra a pokyny pracovníků centra.
Klient nepotřebuje žádné doporučení ani zprávy z průběhu předchozí léčby k využití naší služby.

Omezení služby:

  • Nespadá do okruhu osob (cílová skupina)
  • Žádá o službu, kterou neposkytujeme
  • Kapacita zařízení je naplněna
  • Hrubé porušení pravidel centra
  • Porušení pravidel docházky
  • Časové omezení služby

Pravidla centra

  • Klienti jsou povinni respektovat pravidla centra a pokyny pracovníků centra, případně pracovníků věznice.
  • Do centra nebudou vpuštěni klienti, kteří jsou v intoxikovaném stavu, který by neumožňoval společnou práci
  • V prostorách centra je zakázáno kouření, užívání drog, alkoholu a jiných návykových látek, a jakákoliv jiná manipulace s návykovými látkami.
  • Je zakázáno krást nebo ničit majetek ostatních klientů, pracovníků nebo centra.
  • Je zakázáno do centra vnášet zbraně a nože atd
  • Jsou zakázány jakékoliv projevy násilnického chování vůči klientům nebo pracovníkům. Za násilnické chování se pokládá slovní agrese, fyzická agrese, vyhrožování, terorizování, vydírání, šikanování, sexuální násilí apod.
  • Na schůzku s terapeutem nebo s odborným poradcem v sociální oblasti doporučujeme sjednat termín setkání telefonicky, emailem nebo při osobním setkání. Konzultace bez objednání závisí na aktuální vytíženosti programu atd.
  • Prosíme o včasný příchod na domluvené konzultace. V případě nepřítomnosti omluva. Pokud se klient 5x bez omluvy nedostaví na sjednanou konzultaci, je s ním ukončena spolupráce na dobu 3 měsíců.

Pokud klient poruší pravidla centra, pracovník toto projedná na poradě, kde se s kolegy a vedoucí dohodnou na přerušení spolupráce od 3-6ti měsíců. Poté se opět může stát zájemcem o službu. Klientovi je sdělen nejbližší termín porady, s tím, že se pak může informovat o dalším postupu.

Můžete si stěžovat

Pokud budete s něčím nespokojeni, budete mít pocit, že byla porušena vaše práva apod., můžete si na pracovníky nebo na poskytování či kvalitu služeb stěžovat, a to níže uvedenými způsoby. Vaše stížnost bude vyřízena do 30 dnů a vždy ji vyřizuje pracovník nadřízený tomu, proti kterému stížnost směřuje.

Stížnost můžete podat sami, nebo ji za vás může podat váš nezávislý zástupce, který vás bude při vyřizování stížnosti zastupovat. Může ji podat také ten, kdo sociální služby centra nevyužívá. Všechny stížnosti, včetně odpovědí na ně, jsou evidovány v knize Evidence stížností.

Pokud nebudete s vyřízením stížnosti spokojeni, můžete se obrátit na ředitele společnosti. Pokud ani v tomto případě nebudete s výsledkem spokojeni, můžete se obrátit na další instituce, jako je Krajský úřad Moravskoslezského kraje, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Veřejný ochránce práv – Ombudsman nebo Český helsinský výbor.

Možnosti podání stížnosti:

Ústně – klient může využít některého ze zaměstnanců programu, nebo ji může podat osobně na správě společnosti. Odpověď dostane také ústně, nebo poštou na jím uvedenou adresu.

Poštou – na adresu programu, nebo přímo na správu společnosti v Ostravě. Odpověď klient dostane poštou na jím uvedenou adresu.

Schránka důvěry – ta je umístěna na správě společnosti u vstupních dveří do objektu. Odpověď dostane také ústně, nebo poštou na jím uvedenou adresu.

Kniha stížností – na nástěnce při vstupu do TC a je možno zde stížnosti podávat anonymně. Odpověď je poté rovněž zapsána do této Knihy nebo zaslána na uvedenou adresu.

Telefonicky nebo emailem – možnost využít kontaktů, jak na pracovníky TC, tak na vedení společnosti. Odpověď klient dostane zpátky na telefonní číslo z kterého stížnost byla poslána nebo emailem.

Sponzoři a donátoři

Město Ostrava
Městský obvod Ostrava Mariánské hory a Hulváky
Moravskoslezský kraj
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Úřad vlády České republiky
Spolufinancování Evropskou unií

Najdete nás tady